ALT I ETT SYSTEM: I tjenesten til Libitum får du alt som omhandler boligen i ett system. Foto: Shutterstock
ALT I ETT SYSTEM: I tjenesten til Libitum får du alt som omhandler boligen i ett system. Foto: Shutterstock

Digitaliserer kundereisen

OBOS har valgt Libitum som samarbeidspartner for å digitalisere boligkjøpernes interiørvalg.

Publisert Sist oppdatert

Proptech-selskapet Libitum tilbyr boligutviklere og byggentreprenører SaaS-tjenester for hele kundereisen, fra salg og tilvalgshåndtering, til ettermarked og boligservice. Tjenestene benyttes av flere av de større aktørene innen boligutvikling i Norden. Deriblant OBOS, som nylig har inngått en rammeavtale som innebærer at selskapene i OBOS-konsernet kommer til å benytte seg av Libitum sin løsning for å digitalisere boligkjøpernes interiørvalg.

– Med Libitum sin hjelp får OBOS sine kunder muligheten til å gjøre interiørvalg i sin nye bolig digitalt med visualisering av produkter. Kundene kan gjøre sine tilvalg når de ønsker dette i fred og ro, men har selvfølgelig mulighet til personlig kontakt med kundeansvarlig fra OBOS, Marie Magnusson, direktør i Libitum.

I tjenesten til Libitum får du alt som omhandler boligen i ett system. Ett grensesnitt for kunden gjennom hele kundereisen – fra signert kontrakt til overtakelse. Med den digitale boligpermen kan du legge opp alt av informasjon om prosjekt, kontrakt, håndtere tilvalg og laste opp manualer. Alt som omhandler boligen. Boligutviklerne kan via systemet håndtere alle saker med ulike interessenter, leverandører, byggerne, takstmann etc.

Libitum er et svensk selskap som startet opp i 2010, under navnet Tillvalsporten.

Et strategisk grep

– Denne rammeavtalen er et strategisk grep for oss, som ett av flere tiltak som støtter opp under digitalisering av kundereisen. For kjøpere er det svært viktig å kunne gjøre tilpasninger på boligen sin før innflytting. Vi er opptatt av at dette skal være en positiv opplevelse, og det må derfor være enkelt, oversiktlig, og på kjøpers premisser, sier Jorunn Øyna, direktør for digitale kundetjenester i OBOS.

– Vi er fantastisk glade og stolte over å ha fått denne tilliten fra OBOS som er en av de ledende boligutviklerne i Norden. Vi ser frem imot et samarbeid og å bidra til fornøyde kunder og effektive prosesser i OBOS-selskapene, avslutter Magnusson.

Powered by Labrador CMS