OVERSIKT: Thomas Meyer, co-founder i Marketer er stolt av det nye verktøyet Analyse, som lar meglerne og utbyggere få full oversikt.
OVERSIKT: Thomas Meyer, co-founder i Marketer er stolt av det nye verktøyet Analyse, som lar meglerne og utbyggere få full oversikt.

Nytt analyseprodukt gir meglere og utbyggere full oversikt

Sammen med DNB Nybygg utvider de satsningen på analyseprodukter for eiendomsbransjen.

Publisert

Marketer er betydelig aktør innenfor markedsføring av bruktbolig og nybygg, med cirka 40.000 boliger markedsført gjennom deres plattform hvert år.

– Dette gjør at vi sitter på betydelig informasjon om boligmarkedet, og åpner for utviklingen av løsninger som lar kundene bedre forstå sine egne data og boligutvalg, redusere risiko og øke resultatene i aktivitetene sine, sier Thomas Meyer, co-founder i Marketer.

Alltid oppdatert

Som et ledd i denne satsningen har de sammen med DNB Nybygg nå lansert verktøyet Analyse, som lar meglerne og utbyggerkundene få full oversikt over salgsutviklingen i hvert boligprosjekt, i et enkelt og brukervennlig grensesnitt.

– Dette er informasjon som tradisjonelt sett har ligget isolert i meglersystemet, og rapportering til utbygger har foregått via e-post, Excel-ark og PDF-dokumenter, sier Meyer.

Verktøyet synkroniserer og bearbeider automatisk all relevant informasjon fra meglersystemet og andre aktuelle kilder, og lar brukerne se salgsgrad og salgsverdi for boligprosjektet i nær-sanntid, fordelt på salgstrinn, enhetstyper, kjøperdemografier, interessenter m.m.

– I tillegg kan du enkelt eksportere nøkkeltallene og kjøperlister som blant annet brukes til å dokumentere tilstrekkelig salgsgrad overfor banker, samarbeidspartnere m.fl., forklarer han og fremhever at både megler, utbygger og samarbeidspartnere alltid er oppdatert – helt automatisk.

Enkelt

– I kombinasjon med vår markedsføringsplattform og øvrige produkter gjør dette det enklere enn noensinne for megler og utbygger å finne de rette kjøperne til boligprosjektene sine og treffe dem med målrettet markedsføring, konstaterer Meyer.

– Dette har utbyggerne og meglerne ønsket seg lenge, og vi er veldig fornøyde med å kunne lansere dette nå. Vi gleder oss til veien videre, sier en fornøyd, Thea Kristin Sannes, teamleder for forretningsutvikling i DNB Eiendom.

Powered by Labrador CMS