VOKSER: Amir Folkestad Habhab, Magnus Willadssen, Andreas Wiese Kolstad, Jon Amdahl Martinsen og Thomas Meyer.
VOKSER: Amir Folkestad Habhab, Magnus Willadssen, Andreas Wiese Kolstad, Jon Amdahl Martinsen og Thomas Meyer.

Hentet 100 millioner i vekstkapital

Stor investorinteresse for det norske proptech-selskapet Marketer Real Estate Technologies har sikret ytterligere akselerasjon av deres internasjonale vekststrategi.

Publisert

Nylig offentliggjorde Marketer en gjennomføring av ulike finansieringsaktiviteter som til sammen har tilført selskapet mer enn 100 millioner kroner. Finansieringen er basert på en verdivurdering av selskapets egenkapital før innhenting på 470 millioner kroner.

Dette resultatet sikrer fortsatt utrulling av selskapets ambisiøse vekstaktiviteter, spesielt knyttet til videre produktutvikling og internasjonalt salg. Den samlede finansieringen var som følger:

• NOK 71,4 millioner i egenkapital og konvertible lån fra private investorer

• NOK 21,5 millioner i egenkapital fra ansatte

• NOK 10,4 millioner i lån og støtte fra Innovasjon Norge og SkatteFunn

– Vi er glade og ydmyke for tilliten som er vist oss fra både eksisterende og nye investorer, fra norske myndigheter, samt for det sterke engasjementet fra våre dedikerte ansatte. Dette viser tydelig at troen på vårt mål om å revolusjonere eiendomstransaksjoner globalt deles av mange, og det gjør hele Marketer-teamet enda mer motivert for det vi skal utrette over de neste årene, sier administrerende direktør Amir Folkestad Habhab i Marketer.

Han fremhever at Marketer allerede er markedsledende på teknologi og brukervennlighet i sitt eksisterende produkttilbud, men deler av den nye finansieringen vil bli dedikert til fortsatt produktutvikling for å trygge denne posisjonen ytterligere.

– Marketer forventer å lansere ny og forbedret funksjonalitet samt flere helt nye produkter i løpet av det kommende året, sier han.

Internasjonale satsing

Den nye vekstkapitalen vil bidra betydelig til Marketers internasjonale satsing.

– Salgsresultatene de seneste seks månedene har vært langt over forventning, og selskapet er nå klar til å dra nytte av sin gode markedsposisjon, fremhever Folkestad Habhab.

Marketer har nettopp åpnet salgskontor i Jakarta, Indonesia, og vil snarlig etablere tilsvarende tilstedeværelse i Midtøsten, Nord-Amerika og sentralt i Europa. Med kunder i flere enn 20 land fra alle kontinenter er de nå klar til både å følge kundene ut og til å posisjonere seg for betydelig økt global kundevekst.