DIGITALT: Nå skal beboerne her få tilgang til flere og flere tjenester.
DIGITALT: Nå skal beboerne her få tilgang til flere og flere tjenester.

Digitaliserer den nye bydelen

Målet er å gjøre hverdagen enklere for alle de tusener som bor og ferdes i området.

Publisert

Usbl er et av landets største boligbyggelag, og forvalter og drifter store deler av boligmassen i Bjørvika i Oslo. Nå lanseres en ny digital tjeneste som gjør at beboerne på kan booke tjenester og finne informasjon både om sin egen bolig og det som skjer i nabolaget.

I samarbeid med Oslo S Utvikling har boligbyggelaget etablert et servicesenter i Bjørvika.

LES OGSÅ: Erstatter signalbygg i sentrum

- Her leverer vi en rekke tjenester som for eksempel daglige driftsoppgaver, bildeling, renholdstjenester, nøkkel- og adgangshåndtering med mer, heter det i en pressemelding.

Utviklingen i Bjørvika går raskt og allerede bor det flere enn 5000 personer i denne nye bydelen. Foruten fysiske tilstedeværelse har Usbl utviklet en digital plattform som vil gjøre hverdagen enda enklere for alle som bor og ferdes i området. Ambisjonene for servicesenteret er mange, og tjenestene blir stadig flere - på sikt alt fra hundelufting og båtutleie til hjemlevering av mat fra restaurantene i området.

LES OGSÅ: Lever godt i et trått marked

- Tjenestene skal videreutvikles basert på etterspørsel fra nærmiljøet. Vi ønsker å gi boligkundene digital tilgang til tjenester som kan gjøre hverdagen så enkel og aktiv som mulig med noen få trykk på mobilen, sier administrerende direktør Synnøve Lyssand Sandberg i Oslo S Utvikling.

Første versjon av tjenesten lanseres i disse dager, og er en betaversjon som skal utvikles videre i samarbeid med beboerne. Usbl forvalter over 1.600 borettslag og sameier på Østlandet, og det digitale grensesnittet som nå utvikles for Bjørvika blir på sikt også et grensesnitt til alle Usbls forvaltningskunder.

LES OGSÅ: Økte boligsalget under koronakrisen

- Dette er løsninger vi bare vil se mer og mer av, og noe vi ønsker å tilby alle våre kunder fremover. Vi vet behovene vil variere og her ønsker vi å tilpasse tilbudet ut fra hva beboerne trenger, påpeker administrerende direktør Johan Bruun i Usbl.