Karriere:

DIGITALT FOKUS: Lene Busund har vært 15 år i Höegh Eiendom og får nå ansvaret for den digitale utviklingen.

Hun skal lede den digitale utviklingen når Höegh Eiendom flytter fokuset fra utleier til vertskap

– Vi skal flytte fokuset fra å være utleier til å være vertskap, og da trenger vi gode verktøy i prosessen, sier Lene Busund.

Publisert

Hun går nå inn i en ny rolle i Höegh Eiendom etter 15 år i selskapet, nå som leder for teknologi og kundeopplevelse. Lene Busund blir dermed Höegh Eiendoms sentrale ressurs på teknologi, samtidig som hun får det overordnede ansvaret med å lede selskapets arbeid med kundetilfredshet.

– Lene er en betrodd og godt likt medarbeider som har bygget kompetanse, utviklet seg og tatt nye steg hele veien. Hun er kvikk og har god IT-kompetanse, forteller forvaltningsdirektør Finn Halvorsen.

– Med Lene i denne nyopprettede stillingen ønsker vi å styrke vår kompetanse på digitalisering for å kunne levere relevante, digitale løsninger i alle byggene våre, samtidig som vi skal etablere systemer for å kommunisere mer effektivt med kundene våre, sier Halvorsen.

Busund kom til Höegh Eiendom med IT-teknisk bakgrunn i 2006, og tok eiendomsstudier ved siden av jobben. De siste årene har hun jobbet som forvalter på Hasle, og opparbeidet seg solid ekspertise innen drift og forvaltning. Hun mener at IT-kompetanse blir stadig viktigere – også i eiendomsbransjen.

– Leietakerne stiller stadig høyere krav til oss som eiendomsselskap, og digitale løsninger er blitt standarden i de fleste deler av samfunnet. For å kunne imøtekomme kundenes behov og ønsker også i fremtiden, er det viktig å ta i bruk teknologi som optimaliserer kundeopplevelsen, sier Busund.

Powered by Labrador CMS