FORNØYD: Sjur Monsen (tv) er fornøyd med topplassering i Morten Olaisen og NEMEETS merkevareundersøkelse Eiendomsbarometeret.

Smedvig topper i Stavanger

Smedvig Eiendom har den beste merkevaren blant eiendomsaktørene i Stavanger.

Publisert Sist oppdatert

– Smedvig Eiendom har Stavangers sterkeste og mest stabile merkevare. De scorer høyt hvert eneste år. De er ansett for å være svært dyktige, en svært attraktiv arbeidsplass og særdeles kundeorienterte, sier daglig leder i analyseselskapet NEMEET, Morten Olaisen.

Han har gjennomført undersøkelsen Eiendomsbarometeret, som hvert år måler de ledende eiendomsmerkevarene i de største norske byene.

– Vi skal være den ledende utleieren i Stavanger og føler vi får det bekreftet her. Vi jobber langsiktig med eiendom. Prosjektene våre skal ikke bare være gode for oss og våre eiere, men for leietakere, nabolag og byen, sier markedsdirektør Sjur Monsen i Smedvig Eiendom.

Smedvig Eiendom oppnådde en merkevarescore på 68. Nummer to på listen, Hinna Park, oppnådde også en score på 68, bare noen desimaler bak Smedvig Eiendom. K2 har den tredje beste merkevaren, med en merkevarescore på 66.

Eiendommegler 1 har den sterkeste merkevaren blant meglerne i Stavanger. Merkevarescore på 67 var 0,3 punkter foran DNB Næringsmegling.

– Meglerne har alltid vært ganske gode på kommunikasjon, men nå har utleiere begynt å ta dem igjen. De siste årene har media, politikere og andre fått øynene opp for hvor viktige samfunnsaktører eiendomsbesittere og utviklere faktisk er. Så også bransjen selv. Mens de før nesten gjemte seg litt bort, er de nå mye flinkere til å snakke om prosjektene sine og hva de betyr for samfunnet rundt, sier Olaisen.

 

Powered by Labrador CMS