KJØPER: Wenaasgruppen fortsetter å kjøpe hoteller i europeiske storbyer. Foto: Don Giovanni Hotel Prague.

Wenaasgruppen kjøper storhotell

Wenaasgruppen har tatt over Don Giovanni Hotel Prague i Praha, med 412 rom.

Publisert Sist oppdatert

Don Giovanni Hotel Prague er ett av Prahas største, og ligger like utenfor bykjernen med gode kommunikasjoner. Hotellet åpnet på midten av 1990-tallet, og har store konferansefasiliteter, restauranter og parkeringskjeller for 165 biler.

Ifølge Wenaasgruppen har hotellet hatt en meget bra utvikling de siste årene, med et belegg på opp mot 90 prosent. Etter kjøpet får selskapet dermed sitt andre hotell i den tsjekkiske hovedstaden. I fjor kjøpte Wenaasgruppen Sheraton Prague Charles Square Hotel, som har 160 rom. Det hotellet blir nå totalrenovert og vil åpne i løpet av første halvår som et Radisson Blu Hotel.

«Don Giovanni Hotel Prague passer godt inn i Wenaasgruppen sin strategi om å eie og drive store hoteller med sentral beliggenhet i større europeiske byer», opplyser Wenaasgruppen.

Wenaasgruppen har nå 26 hotelleiendommer, med totalt 10 979 rom. Hotellene er store, med gjennomsnittlig 422 rom per hotell. Etter overtakelsen av Don Giovanni Hotel Prague får Wenaasgruppen en total omsetning på ca. 2,6 milliarder kroner og leieinntekter/EBITDA vil være på ca. 1,4 milliard per år.

Powered by Labrador CMS