Morten Olaisen i NEMEET og Kjetil Andre Haver i Hinna Park mener det er viktig å jobbe med leietakertilfredshet.

Eksplosiv økning i kundetilfredshet

Fokus på leietakerne som kunder har gitt en kraftig økning i kundetilfredshet hos norske gårdeiere. Hinna Parks servicesenter er blant tiltakene som gir uttelling.

Publisert Sist oppdatert

Daglig leder Morten Olaisen i NEMEET står bak undersøkelsen Norsk Leietakerindeks, som hvert år måler kundetilfredsheten hos en rekke av Norges ledende utleiere av næringseiendom. Blant de som måler kundetilfredsheten, finner vi selskaper som Entra, Norwegin Property, Oslo Areal, Bane NOR Eiendom og KLP Eiendom.

– Norske utleiere av kontorer og andre næringslokaler har hatt en eksplosiv økning i kundetilfredshet de siste årene. Bransjegjennomsnittet, som så sent som i 2011 var på 65 punkter, er nå økt til 80, sier Olaisen.

Han legger til at 80 er fjorårets tall, og at årets gjennomsnittstall for bransjen ikke er klare ennå.

Blant selskapene som fokuserer sterkt på kundeopplevelsene, er Hinna Park. De åpnet i fjor et servicesenter midt på området, hvor et eget team jobber med arrangementer, nettverksbygging, foredrag og kundestøtte.

– Kundetilfredsheten blant leietakerne i Hinna Park har økt hvert år. Totalscoren for området er nå 86, sier Olaisen.

– Vi skal være i toppen, ikke bare her i Stavanger, men i Norge. Der er vi, sier Salgs- og markedssjef i Hinna Park AS, Kjetil Andre Haver.

Ifølge Olaisen har den høye kundetilfredsheten to årsaker.

– For det første er leietakerne svært fornøyde med kundeservicen hos utleieren sin. Hinna Park er for eksempel svært dyktige til å håndtere feilmeldinger og klager. For det andre har de gjort en solid jobb med å bygge områdets merkevare.

Powered by Labrador CMS