Den sterkeste motoren på markedet

Soonest Urban Mobilitet AS har tatt tak i et sterkt voksende elsykkel marked og utviklet et produkt og et konsept som gjør det enklere for bedrifter å bruke denne type fremkomstmiddel. De har laget en elsykkel for urbane strøk hvor det er lagt stor vekt på komfort og enkelhet. Denne elsykkelen kan du bruke selv om dress er kleskoden.

Økte bompenger, kraftig redusert fremkommelighet og generelt manglende parkeringsmuligheter i Oslo sentrum har etterhvert utelukket bruk av bil i jobbsammenheng. Tiden til ansatte er som regel for dyrebar til å benytte seg av kollektivt, som resulterer i at taxi kostnadene har skutt i været for mange bedrifter. Fremkommeligheten med taxi er heller ikke alltid så effektiv som man skulle ønske.

 

Mange fordeler

Fordelen ved en elsykkel er jo først og fremst hjelpen man får fra elmotoren, spesielt i motbakker hvor man kan bli sittende uten de store anstrengelsene. Man trenger hverken være spesielt trent eller skifte til treningstøy for å forflytte seg på rekordtid gjennom byens gater. Man får fortsatt mosjon og frisk luft ved bruk av elsykkel; en tommelfingerregel sier at man bruker ca. 60 % av energien sammenlignet med en vanlig tråsykkel, men siden elmotoren hjelper godt til i motbakkene så oppleves det som at man bruker mindre kraft selv. Elsykler har sykkelens fortreffelige fremkommelighet, hvor det er tillat å sykle på fortau og gjennom parker samtidig som man kan parkere på fortauet når man kommer frem. I tillegg nyter man godt av et stadig større sykkelvei-nettverk både av egne sykkelveier og egne felt reservert for sykler.

 

Kjøp deg vårens lekreste elsykkel her

Det er veldig attraktivt for de ansatte å få stilt en elsykkel til disposisjon. Både er det den mest effektive måten å komme seg frem på i et stadig større sentrumsområde, samtidig som opplevelsen med frisk luft og det å få beveget seg i en ellers ofte stillesittende tilværelse gir litt ekstra energi i hverdagen. Velger man en solid elsykkel med et godt dreiemoment slipper samtidig de ansatte å komme frem gjennomsvett til neste møte. At en elsykkel har null utslipp og bidrar til et bedre bymiljø med mindre trengsel og støy gjør at både den enkelte ansatte og bedriften kan ha ekstra god samvittighet gjennom å vise sitt samfunnsansvar i praksis. Og én dyrebar parkeringsplass kan raskt gi en bedre hverdag til store deler av bedriften med 8-10 elsykler parkert på samme plassen. Plassen som vanligvis vill hatt en bil stående parkert der hele dagen.

 

Den sterkeste motoren på markedet

Soonest elsykkel er godt rustet for Oslos topografi gjennom å ha den sterkeste motoren på markedet med et dreiemoment på 80 nm. Batteriet er klasseledende med hele 612 watt (17aH/36v) i kapasitet som tilsvarer en teoretisk rekkevidde på inntil 200 km. Rekkevidde er som med elbiler og varierer selvfølgelig stort avhengig av bruk, topografi og temperaturer, men med et av de største batteriene på markedet så er det mere enn tilstrekkelig for hektisk bruk i hverdagen og rekkeviddeangst skulle således være eliminert.

I tillegg har man lagt inn punkterings beskyttede dekk og rem drift istedenfor det tradisjonelle sykkelkjedet. Remdrift har kommet de senere årene på mange premium elsykler siden det både er betydelig sterkere, lydløst og ikke trenger noen form for olje eller smøring. De tåler salt og kan ikke ruste. Av annet utstyr kan nevnes sykkelcomputer, usb-uttak for lading av mobilen, samt navigasjon vi en app og bluetooth tilkobling.

Elsyklene er utstyrt med system-baggasjebrett med et stort utvalg av stilige kasser, kurver og bagger som kan «klikkes» enkelt av og på. Man kan også få kjøpt en trendy sykkelhjelm som matcher den urbane sykkelen.

Enkle rutiner

Det naturlige spørsmålet som raskt melder seg hos en bedriftsleder er hvem skal ta ansvaret og organisere elsyklene i bedriften. Selskapet har forsøkt å tilrettelegge godt for nettopp denne problemstillingen og inkluderer et servicekonsept i 3 år for alle nye elsykler (kan forlenges) som både ivaretar all løpende service og i tillegg inkluderer vinterlagring i de mest snørike månedene eller skifter til piggdekk hvis man vil ha de i bruk gjennom hele vinteren.

Organiseringen av bruken i hverdagen og hvem som bruker elsyklene når, handler i stor grad om noen enkle rutiner. Alle elsyklene har et godt synlig nummer og legges inn i outlooken som en ressurs på samme måte som møterommene og kan bookes i forbindelse med møter utenfor huset. Og på samme måte som man har et ansvar for å rydde møterommet etter seg, så har den som har brukt elsykkelen et ansvar for å ta med batteriet og sette det til lading og legge nøkkelen på plass så elsykkelen er klar til den neste som skal bruke den.

Man ser også at stadig flere tilbyr ansatte firma-elsykkel hvor de også kan disponere den til og fra jobb og på fritiden. Dette er en vinn-vinn situasjon som både gir den enkelte en enklere hverdag og bedre helse samtidig som bedriften får en sprekere medarbeider med mer energi og som ikke bruker penger på taxi til og fra møter.

Soonest Urban Mobilitet tilbyr leasing til bedrifter og kostnaden ligger på ca. 6-700 kr måneden inkludert servicekonsept og forsikring. Full tank på batteriet koster ca. 30-40 øre i strøm så det er ikke noen komplisert utregning som skal til for å se at 2-3 sparte taxi turer i måneden gjør det lønnsomt.

 

Få et pristilbud på leasing av elsykkel

Du finner mer informasjon på www.soonest.bike

Powered by Labrador CMS