Marit Jensen går fra Cushman & Wakefield Realkapital til rådgiver i Bold Norge AS. Fra venstre Lena Stølen, og Marit Jensen.

Flere går fra Cushman

Marit Jensen slutter i Cushman & Wakefield Realkapitals retailavdeling.

Publisert Sist oppdatert

I forrige uke ble det kjent at Lisa Fredriksen Wold har sluttet som leder for Capital Markets i Cushman & Wakefield Realkapital, og nå slutter Marit Jensen. Begge etter cirka ett år i selskapet.

Jensen er nå ansatt som rådgiver i Bold Norge AS.

– Old ways won`t open new doors – jeg opplever at endringskompetanse er det viktigste i arbeidslivet i den tiden vi lever i. Det å ha både dybde- og breddekompetanse er helt vesentlig, og nå får jeg en unik mulighet til å bredde den gode kompetansen jeg har opparbeidet meg gjennom ti år i eiendomsbransjen, sier hun.

Jensen kommer fra Cushman & Wakefield Realkapital, der hun har vært ansvarlig for å bygge opp selskapets retailsatsning. Hun er utdannet jurist og har kanskje bransjens tyngste erfaring innen destinasjonsbranding, konseptutvikling og programmering av handelsdestinasjoner og byrom. Hun har jobbet med utviklingen av shoppinggalleriet Eger Karl Johan og Steen & Strøm Magasin, samt vært ansvarlig for rehabiliteringen av Vikaterassen for Storebrand Eiendom.

– I Bold og NoA er vi opptatt av å ha både spesialister og generalister blant våre rådgivere. Vi har flere kunder i eiendomsbransjen og opplever at strategisk merkevarebygging, design og teknologi blir viktigere. Det ser vi spesielt med tanke på å posisjonere destinasjoner, verdiøke områder og sørge for gode og relevante opplevelser for folk som ferdes der, sier Lena Stølen, daglig leder i Bold.

– Med sin erfaring og kompetanse innen eiendom og retail, vil Marit tilføre oss solid faglig tyngde innenfor dette forretningsområdet. Vi er veldig glade for å få henne om bord, fortsetter hun.

Unik mulighet

– God design av byrom, handelsdestinasjoner og forretningsbygg er viktigere enn noen gang. Forbrukere og arbeidstagere stiller høyere krav til atmosfære og opplevelser enn før. For å vinne kampen om kundene eller de gode hodene, må man by på noe mer enn bare tak over hodet, sier Jensen, som føler seg privilegert som får muligheten til å bidra inn i et kreativt miljø som jobber innsiktsbasert og strategisk med å skape vekst for kundene.

– Jeg har i 10 år jobbet med forretningsutvikling og vært på innkjøpersiden av design- og kommunikasjonstjenester. Jeg vet godt hvor skoen trykker for kunden både i prosess og endelig resultat. Jeg tror dette blir viktig å ha med seg i min nye rolle, sier hun.

Jensen opplever NoA som en spennende aktør med en helt unik sammensetning av selskaper og kompetanse.

– Vi står midt i en brytningstid, hvor ny teknologi og adferdsmønstre er i ferd med å endre måten vi lever livene våre på. Evnen til å endre seg og lære har aldri vært viktigere. Å bli en del av et sterkt og anerkjent fagmiljø som tar disrupsjon på alvor, var en unik mulighet som jeg ikke kunne la gå fra meg og jeg gleder meg til å bli kjent med mine nye kollegaer i Bold og NoA, sier Jensen.

Hun tiltrer stillingen 1.januar 2019

Powered by Labrador CMS