8. oktober starter Lise Lillevold som salgsdirektør i IWG Norge. Foto: Egmont

– Jeg ville ikke ansette fra eiendomsbransjen

IWG Norge har ansatt Lise Lillevold som ny salgsdirektør.

Publisert Sist oppdatert

Lise Lillevold går fra stillingen som salgsdirektør i Egmont Publishing til salgsdirektør i IWG Norge. Lillevold er ansatt for å møte kapasitetsbehovet IWG står overfor i Norge. Etterspørselen etter tjenesten er så stor at Thomas Weeden, country manager i International Workplace Group (IWG), ønsker å bruke mer av sin kapasitet på å få selskapet til å fortsette å vokse. Med flere nye senter som åpner i 2019 går mye av Weedens tid til følge opp denne veksten. Da blir Lillevold et viktig bidrag i salgsarbeidet, hvor hun særlig skal fokusere på corporate-siden, altså de store selskapene som nå ser behovet for IWGs tjenester.

Fra analoge til digital

Weeden er opptatt av at det først og fremst er hennes salgsegenskaper og erfaring med reisen fra det analoge til det digitale som gjør henne ideell for rollen.

– Jeg ville ikke ansette fra eiendomsbransjen, mediebransjen har vært igjennom en reise fra analog til den digitale verden, og jeg tror det er noe av det eiendom er i ferd med å gå igjennom, så hennes kompetanse er selvfølgelig verdifull, sier han og understreker at Lillevold er ansatt for to ting: – Vi vokser raskt og trenger kapasitet til å lede selskapet, og mer fokus på salg når det kommer mer konkurranse. Det andre er at vi tror at etter hvert som vi bygger nettverket vårt vil de store selskapene være vår kundegruppe. Derfor vil vi selge tilgang til vårt nettverk til de største kundegruppene i Norge eller internasjonale selskap med tilstedeværelse flere steder i Norge, som betyr at vi må selge annerledes enn det vi gjør.

Hårete mål

– Jeg gleder meg til å forme morgendagens fleksible kontorløsninger, sier Lillevold.

Hun har utdannelse innen reiseliv og har arbeidet i mediebransjen i 22 år. Hun startet karrieren i resepsjonen til Thon Hotels (den gang Rainbow Hotels). Her arbeidet hun i seks år. I 2000 startet hun «Gratismagasinet», som senere byttet navn til «Vi i Villa». Det er i dag Norges største magasin i opplag.

Etter det jobbet hun 11 år i Bonnier Responsmedier AS, før hun startet som salgsdirektør i Schibsted. Nå har hun vært salgsdirektør i Egmont Publishing i seks år hvor hun har vært med på å bygge opp en helt ny salgsavdeling. I 2017 var hun og Egmont med på å vinne årets «Mediekampanje» sammen med Telenor og deres Yng-kampanje.

– Eiendomsbransjen er en ny bransje for meg, og det synes jeg er kjempespennende. Det var en spennende og omfattende rekrutteringsprosess, og jeg ble svært glad da jeg fikk tilbud om jobb som salgsdirektør i IWG. Jeg er svært imponert over det Thomas Weeden og resten av IWG har fått til i Norge. De har satt seg hårete mål og jeg ser frem til å ta en del i arbeidet mot å nå disse målene. Det er ingen tvil om at det er et marked for fleksible kontorløsninger i Norge, avslutter hun.

Powered by Labrador CMS