Fjorårets vinner av Årets kjøpesenter var CC Hamar.

Nominert til Årets kjøpesenter 2018

Nordic Council of Shopping Centers har nominert tre kjøpesentre til kåringen av årets kjøpesenter.

Publisert

Hvert år arrangerer Nordic Council of Shopping Centers (NCSC) kåringen Årets kjøpesenter, og vinneren regnes som den fremste representanten for moderne norsk kjøpesenterdrift. Årets vinner blir også automatisk nominert til NCSCs konkurrane Årets nordiske kjøpesenter.

I år er det Horistont Kjøpesenter i Bergen, Buskerud Storsenter i Krogstadelva og AMFI Kanebogen i Harstad som er de tre nominerte. Her er juryens begrunnelse for nominasjonen:

Horisont Kjøpesenter – Bergen

«Ble etablert i 2014 som et regionalsenter. Kjøpesenteret har en gjennomgående tiltalende arkitektur, med godt material- og fargevalg både innvendig og utvendig. Senteret har også utvendig markedsplass og tiltalende skilting. Butikkmiksen er variert og inkluderer noen store viktige dragere, og senteret har positiv omsetningsutvikling i et konkurranseutsatt område. Markedsføringen er målrettet og variert med mange kreative og spennende aktiviteter på senteret. Det oppleves en god atmosfære blant både ansatte og kunder. Horisont har fine innendørs parkeringsarealer og er lett tilgjengelig med bil, buss og til fots.»

Buskerud Storsenter – Krogstadelva

«Åpnet i 1994. Ombygget og nyåpnet i 2017. Senteret har åpne, lyse og ryddige fellesarealer. De nye butikkfasadene oppleves imøtekommende og synlige ettersom butikkfrontene eksponeres godt med mørke himlinger og nedtonet belysning i fellesarealet. Buskerud Storsenter har 2 innganger med god bakkeparkering foran begge, og det er lett å orientere seg i senteret. Senteret har gode løsninger og kvalitet på varelevering og avfallshåndtering, i tillegg til helt nytt ventilasjonssystem med spesiell høy grad av gjenvinning. Eksteriør og interiør smelter godt sammen i samstemt arkitektur.»

AMFI Kanebogen – Harstad

«Bygget i 1985. Utvidet og nyåpnet i 2017. Flott gjennomført senter hvor gammel og ny del smelter sammen på en vellykket måte. Senteret har fine fellesarealer, god fargesetting og materialbruk. God skilting gjør det lett å orientere seg i senteret og det er godt med dagslys inne i senterets fellesareal og hos noen av leietakerne. AMFI Kanebogen har engasjert og variert markedsføring med spesielt fokus på kundeklubben. De er flinke til å følge opp resultater av kampanjer og til å imøtekomme kundenes ønsker og behov. Barnefamilier er godt ivaretatt med gode fasiliteter for stelle- og ammerom, samt en arealeffektiv barnepark strategisk plassert i nærheten av et spisested. Det oppleves at senteret har en positiv internkultur som smitter over på senterets kunder.»

Powered by Labrador CMS