Nye Glasmagasinet åpner den 14. september.

Satset 100 mill på Glasmagasinet

KLP Eiendom har oppgradert Glasmagasinet for 100 millioner kroner.

Publisert Sist oppdatert

Det var i 2015 at det ble kjent at KLP Eiendom ville revitalisere Glasmagasinet i Oslo sentrum. Andre og tredje etasje ble stengt for oppussing, og målet var å få inn nye og fremtidsrettede konsepter. Nå åpner senteret igjen den 14. september, og målet er å få inn mange av de 148 000 menneskene som passerer daglig. KLP har investert 100 millioner kroner på oppgraderingen.

– Tiden var inne for å pusse opp og modernisere det landemerket som Glasmagasinet er. Mye av oppussingen er riktignok teknisk, slik som oppgradering av elektriske anlegg og ventilasjon, samt utskifting av heiser og rulletrapper. Vi har skiftet et betydelig antall vinduer, fasaden er vasket og vil få ny belysning. Det siste er byantikvaren begeistret for – en estetisk opplyst fasade gjør noe med bygningene og med byrommet dette kvartalet er en del av. Men vi har også gitt Glasmagasinet et helt nytt visuelt uttrykk i form av ny logo og nye symboler, sier direktør for kjøpesenterforvaltning i KLP Eiendom, Ellen Solberg.

Glasmagasinet har et samlet areal på 10 700 kvadratmeter fordelt på fire etasjer. Glasmagasinet har fått inn butikker som Illum Bolighus, Elkjøp og KICKS.

Powered by Labrador CMS