Stine Bjørdal har nylig startet i Colliers. Hun skal jobbe med leietakerrådgivning innen retail.

Satser på retail

Colliers International Norge utvider retail-avdelingen.

Publisert

Stine Bjørdal er siste tilskudd i retail-avdelingen til Colliers. Hun har relevant erfaring fra bransjen, etter tre år i danske IC Group, der hun jobbet som «Country Sales Manager» for klesmerket Saint Tropez. Selskapet fører kjente merkevarer som: Tiger of Sweden, By Malene Birger, PeakPerformance og Designers Remix.

– Jeg har hatt det overordnede ansvaret for den norske kundeporteføljen på 170 kunder, hvor vi siden 2014 nesten doblet omsetningen i Norge, sier Stine Bjørdal.

Stine Bjørdal er datteren til Thor Bjørdal, administrerende direktør og partner i Colliers. Hun har en bachelor fra Handelshøyskolen BI i økonomi og administrasjon, og et utviklingssemester i Paris.

Nå styrker Colliers retail-satsningen, og Bjørdal er ansatt som leietakerrådgiver. Hun skal jobbe med eksisterende butikkonsepter og hente inn nye kunder. Primært skal hun jobbe med segmentet «tekstil og sko».

– Jeg skal jobbe både oppsøkende, og med etablerte kunder. Vi får også noe drahjelp ettersom Colliers er et stort internasjonalt selskap, sier hun.

Bjørdal mener det er en fordel at hun og resten av retail-temaet har direkte erfaring fra bransjen kundene deres jobber i.

– Det gir oss en dypere forståelse – alt handler om konsept og beliggenhet. Og vi er også virkelig interessert i faget, samtidig som vi har alt in-house. Vi har tett dialog med megling og forvaltning, påpeker hun, og fortsetter: Haakon Reed-Larsen, leder avdelingen, og har en lang og bred erfaring fra retail-bransjen, hvor han blant annet har jobbet med kjedeutvikling og butikketablering. Jørn Andersen har også leder bakgrunn innenfor servering og dagligvare, og representerer i dag store kunder som Coop, Max Hamburger, Deli De Luca, Big Bite osv.»

Økt fokus på tekstil & sko

– I Colliers avdeling retail, ønsker vi å forsterke vårt forretningsområde «leietakerrepresentasjon innen kategorien mote, tekstil & sko». Kjedene vi i dag representerer og bistår med butikketablering i Norge er i hovedsak innenfor kategorien faghandel, restaurant og dagligvare, sier Haakon Reed-Larsen, ansvarlig for retail i Colliers.

– Våre medarbeidere som jobber med leietakerrepresentasjon har alle bakgrunn fra utvikling/drift av butikker, restauranter og dagligvare. Dette mener vi er en viktig bakgrunn og erfaring å inneha for å lykkes i jobben som rådgivere overfor våre kunder, sier Reed-Larsen, som er glad for å få Bjørdal med på laget.

– Jeg er sikker på at hun med sin bakgrunn og erfaring vil bli en viktig brikke i satsingen hvor Colliers skal bygges til å bli det beste, og ledende rådgivnings miljøet innenfor retail, fortsetter han.

Stort potensiale

– Retail er i stor endring, jeg mener Norge ikke er godt nok utnyttet når det gjelder fashion-konsepter. Sammenlignet med København og Stockholm, som er de to kule shoppingdestinasjonene, ligger vi bak. Det er et stort potensiale her, turismen og nordmenns kjøpekraft har økt, og det er gode mulighet for å ta imot nye konsepter, sier Bjørdal og legger til at vi må tenke bredere.

Hun tror særlig på konsepter der ulike virksomheter tilbyr flere tjenester i samme lokaler, slik som en klesbutikk og en kafe.

– Dette ser vi mye av i utlandet, og jeg tror at konsepter som har mer å tilby og inspirerer gir økt handel, avslutter hun.

Powered by Labrador CMS