Byråleder i Urban Jungle, Thereze Gransæter, skal jobbe med Karenslyst Allé.

Skal lage liv i Karenslyst Allé

Urban Jungle og samtlige gårdeiere i Karenslyst Allé skal skape liv i gaten og få den til å bli en helhetlig destinasjon.

Publisert Sist oppdatert

Nabolagsutvikleren Urban Jungle har jobbet med aktivisering av bygater i flere år. Nå har de inngått et samarbeid med gårdeierne i Karenslyst Allé for å få fart på gaten på Skøyen. Blant virkemidlene er flere pop up-stunts, et kunstsamarbeid og et nytt tv-konsept.

– Vi skal synliggjøre og tydeliggjøre mangfoldet Karenslyst Allé har å by på, fra Aksel Lund Svindals gründerselskap Norselab til Maschmanns matmarked. Vi skal ikke bare være en arbeidsplass, men en destinasjon man drar til fordi her er det så mye interessant som skjer, både for voksne og barn, sier Ine Thereze Gransæter, byråleder i Urban Jungle og talskvinne med markeds- og medieansvar for Karenslyst Allé.

Gaten skal få nye matkonsepter, samtidig som Urban Jungle samarbeider med TV-produksjoner, kunstinstitusjoner som Oslo Fotokunstskole og IKEA. Senteret Tårnhuset fylles opp med pop up-butikker og arrangementer.

IKEA har nylig fått showroom og pickup-point på Skøyen. IKEA vil bidra med møbler i antistress-soner og lekesoner i gaten.

– Vi er veldig veldige glad for å bidra og få være en del av et større samarbeid. Fokuset vårt er aktiviteter rettet mot barn og vi gleder oss til å bli mer synlige i gatebildet i Karenlyst Allé, selv om vi ligger på andre siden av togsporet, men de skillelinjene er ikke kundene opptatt av, sier Hege Lunder, manager IKEA Skøyen.

En ny reality-serie skal også spilles inn i Karenslyst Allé. Office X skal følge fire deltakere som driver kontor i et butikklokale i gaten. Deltakerne er entreprenører og programledere. Serien er finansiert av NHO, Virke, Spekter, Finans Norge, Norsk rederiforbund og Civita.

– Vi ønsket å ta det sosiale aspektet med også i valg av redaksjonslokalet. Vi ville det skulle være synlig, skape nysgjerrighet og at alle som følger oss i sosiale medier og er publikum kan åpne døren å gå rett inn i handlingen akkurat som i en butikk, sier produsent Stian Barsnes-Simonsen i Nordic Screens, som står bak Office X.

Powered by Labrador CMS