God flyt for flytteekspert

Publisert Sist oppdatert

– Det har gått over all forventning. Årsaken til veksten skyldes nok at vi forsøker å ta denne bransjen til et nytt nivå når det gjelder kvalitet. Dette har vi jobbet knallhardt med spesielt de siste årene, og når kundene da melder tilbake at de opplever at flyttingen blir gjort på en bedre måte, så gir det resultater både i form av kunder som kommer igjen og igjen, men også nye kunder, sier gründer og daglig leder i Relokator, Tore Martinsen. 

Les også: Dugnad i distriktene, outsourcing i Oslo

Les også: Dette kan gi lavere kontorleiepriser

Les også: Sårbare leiepriser

Var ikke fornøyd

Selskapet ble etablert da han i sin tidligere jobb i Zacco Norway var involvert i selskapets flytteprosess. Han var både imponert og ikke imponert over kvaliteten på de tjeneste som ble levert. Han så muligheter og måter å gjøre ting annerledes på og valgte sammen med en partner, Eric Øverby, som hadde erfaring fra bransjen, å hoppe av å begynne for seg selv. 

Les også: Fra oljesmurt til småsurt

Les også: – Leieprisene vil fortsette oppover

– Jeg syntes det var en spennende bransje og hadde mange tanker om hvordan ting kunne gjøres annerledes og bedre, sier Martinsen. 

Selskapet ble etablert i 2006, og har de siste årene skutt virkelig fart. De konkurrerer i dag om å være den største aktøren i dette segmentet. 

– Vi ligger an til en omsetning i år på rundt 115 millioner kroner. Vi har en konkurrent som er av samme størrelse, og ambisjonen vår er selvfølgelig å bli større enn dem, sier Martinsen. 

Les også: Slik er leiemarkedet nå

Les også: Venter fortsatt leieprisvekst

En ball som ruller

Valget har åpenbart vært lykkelig. Selskapet sysselsetter i dag 90 fast ansatte medarbeidere og har vokst fra å ha en omsetning i 2007 på rett i overkant av 4 millioner kroner til, sammen med datterselskapene, å passere 80 millioner kroner i 2013. Veksten fortsetter i år og ifølge Martinsen ligger de altså i år an til å nå en omsetning på rundt 115 millioner kroner. 

– Det blir som en snøball som ruller. Når vi får store kunder med aktiviteter flere steder, så gir det oss mye å gjøre. Samtidig som vi klarer å holde på disse får vi også nye kunder og da blir ballen større og større, sier Martinsen. 

Les også: Store forskjeller i ledigheten

Les også: Store betaler mindre

Gjentagende kunder er ofte store selskaper som har kontorer flere steder i landet, og når en av avdelingene skal flytte, så får de deler eller hele oppdraget. 

– Vår ambisjon er å være ledende i dette markedet både i forhold til kvalitet, men også på standardisering og utvikling av effektive systemer, sier Martinsen. 

Tror på ytterligere vekst

Selv om selskapet har opplevd stor vekst tror de på videre vekst fremover.

– Markedet for denne typen tjenester er ikke spesielt godt velutviklet, spesielt ikke når vi kommer utenfor Oslo. Vi ser derfor et stort potensial for våre tjenester fremover. Målsetningen er en omsetning på 200 millioner kroner i løpet av to år. Veksten skal være lønnsom og den skal ikke bare komme i Oslo, men over hele landet, sier Martinsen. 

Les også: Færre avtaler, høyere leiepriser

Les også: Leietakers marked i Nydalen

 

Powered by Labrador CMS